Signaling Text-Picture Relations in Multimedia Learning: The Influence of Prior Knowledge

DSpace Repositorium (Manakin basiert)


Dateien:

Zitierfähiger Link (URI): http://hdl.handle.net/10900/74617
http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-746178
http://dx.doi.org/10.15496/publikation-16021
Dokumentart: Dissertation
Erscheinungsdatum: 2017
Sprache: Englisch
Fakultät: 7 Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Psychologie
Gutachter: Scheiter, Katharina (Prof. Dr.)
Tag der mündl. Prüfung: 2017-01-26
DDC-Klassifikation: 150 - Psychologie
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Schlagworte: Multimedia , Lernen , Instruktion , Vorwissen
Freie Schlagwörter:
Multimedia Learning
Expertise Reversal Effect
Signaling
Prior Knowledge
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_mit_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_mit_pod.php?la=en
Gedruckte Kopie bestellen: Print-on-Demand
Zur Langanzeige

Abstract:

The aim of the present dissertation was to investigate one of the most frequently used instructional support measures for multimedia learning, namely, signaling of text-picture relations and its boundary conditions. Results revealed that learners' prior knowledge influenced the effectiveness of multimedia signaling in line with the expertise reversal effect.

Das Dokument erscheint in: