The propensity to patent with horizontally differentiated products –an empirical investigation

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Zitierfähiger Link (URI): http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-opus-43590
http://hdl.handle.net/10900/47678
Dokumentart: Arbeitspapier
Erscheinungsdatum: 2009
Originalveröffentlichung: Tübinger Diskussionsbeiträge der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät ; 324
Sprache: Englisch
Fakultät: 6 Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation: 330 - Wirtschaft
Schlagworte: Patenterteilung , Geheimhaltung
Freie Schlagwörter:
Patenting decision , Secrecy , Disclosure requirement , Market entry , Horizontal product differentiation
Weitere beteiligte Personen: Zaby, Alexandra K.
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=en
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Abstract:

In this paper we empirically investigate the theoretical results obtained in Zaby (2009). From the theoretical model, which introduces the decision to patent into a setting with horizontally differentiated products we deduce several hypotheses and test these empirically. We find that the propensity to patent increases when market entry costs decrease. Furthermore, if the disclosure requirement linked to a patent has an impact, the propensity to patent decreases with the strength of the disclosure effect.

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