How trust in fairness and national identity affect the behavior of spectators and judges in sports

DSpace Repositorium (Manakin basiert)


Dateien:

Zitierfähiger Link (URI): http://hdl.handle.net/10900/132067
http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1320671
http://dx.doi.org/10.15496/publikation-73423
Dokumentart: Dissertation
Erscheinungsdatum: 2022-09-20
Sprache: Englisch
Fakultät: 6 Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Sportwissenschaft
Gutachter: Pawlowski, Tim (Prof. Dr.)
Tag der mündl. Prüfung: 2022-08-15
DDC-Klassifikation: 330 - Wirtschaft
650 - Management
796 - Sport
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_mit_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_mit_pod.php?la=en
Gedruckte Kopie bestellen: Print-on-Demand
Zur Langanzeige

Abstract:

This dissertation focuses on the role of social concerns i.e., fairness and identity concerns, for the economic behavior of two key agents in professional sports, i.e., sport consumers and sport judges.

Das Dokument erscheint in: